• وبلاگ : وبلاگ خورشيدها
  • يادداشت : يادداشتي پيرامون مسئله شهيد چاوز!
  • نظرات : 0 خصوصي ، 9 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    راستي براي ديدن سه مطلب به اين وبلاگ بياييد نه ميرزازکان:
    http://salmaneali.parsiblog.com/
    سلام و خداقت برادر. ضمن انتقاد به بحث شهيد خواند و با يقين در مورد رجعت چاوز، يک نکته ي کوچک بيان مي کنم. اين که جمله ي احمدي نژاد در قسمت شهيدش اينگونه بود: "او در حقيقت شهيد راه خدمت به ملت ونزوئلا و پاسداري از ارزش هاي انساني و انقلابي است" اگر در اين جمله شهيد را با اضافاتي که بعدش آمده است همراه کنيد بحث فرق مي کند تا وقتي که تنها مي گوييد شهيد. ضمناً يک مسيحي يا هر آيين ديگري اگر در اسلام نياوردن دچار قصور نشده باشد و در راه حق و حقيقت کشته شود ممکن است مصداق شهيد باشد. برادر من چاوز اگرچه تصاوير ناشايستي با برخي زنان دارد اما اين که حقيقتاً چاوز براي من قابل احترام است و شايسته نمي دانم براي اينکه ايرادات احمدي نژاد را در غلوي که از چاوز کرده است بگيريم مطلب يا عکسي از او منتشر کنيم که چه بسا بعداً از آن پشيمان شده باشد. حالا چاوز چه گناهي کرده است که چوب غلو احمدي نژاد را بايد بخورد. راستي براي اين که سوءتفاهم نشده باشد خواهش مي کنم به سه مطلبي که در مورد جريان چاوز نوشته ام نگاهي بفرماييد.
    پاسخ

    سلام....از انتقاد دلسوزانه شما تشكر مي كنم.....بنده هم به مضاف اليه هاي كلمه ي «شهيد» در پيام رييس جمهور محترم توجه كرده ام اما اين اضافات، قبح استعمال نابجاي واژه ي «شهيد» را جبران نمي كند....مي شد از تعابير مناسب تري در مورد آقاي چاوز(كه انصافا الگوي خوبي براي استكبار ستيزي بودند) استفاده كرد...بنده اعتراف مي كنم كه نارسايي هايي در يادداشتم وجود دارد و يكي دو روز است كه در فكر نوشتن حاشيه اي بر آن هستم تا ابهامات آن را برطرف كنم......از آنجا كه در آستانه مسافرت هستم وقت اندكم نه اجازه نوشتن را مي دهد و نه اجازه خواندن كامل سه مطلب شما...گرچه كليات مطالبتان را خواندم....در آينده اي نزديك ان شاء الله تتمه بحث را نوشته و در وبلاگ قرار مي دهم...باز هم سپاس....يا علي(ع)
    و اگر نه من هم که همان اول گفتم با کليت نظر شما موافق هستم!
    پاسخ

    ممنون رفيق
    سلام
    قصد من انتقاد به مطلب شما نبود!
    به نوعي نظر خودم را در تکميل حرف شما بيان کردم.
    فقط در رابطه يک تکه از حرفتان يک نکته بيان کردم آنجا که گفتيد "چاوز «الله» را نمي شناخت تا بخواهد در راه او خود را به دست مرگ بسپرد؟ اگر او به الله معرفت داشت بايد در طول چندين سال رابطه نزديک با ايران که مرکز تشيع است ، به رسالت نبي مکرم(ص) و ولايت علي معظم(ع) اعتراف مي کرد."
    سلام
    منم با اين نظر موافقم که نيازي به اين تعبيرها نبود
    هرچند به نظرم بايد به يک نوعي از جايگاه آقاي چاوز در عرصه بين المللي تجليل مي شد ، چون روحيه استکبار ستيزي و آزادگي و مردمي ايشان واقعا ستودني بود ، ارزش اين خصلت ها در اين شخص وقتي خودش را نشان مي دهد که بدانيم اين فرد در جامعه آشفته و تهي غرب به چنين اصولي پايبند بوده.
    و تجليل از اين شخص در عرصه بين المللي تجليل از ارزش هاست چون اين شخص يک فرد شناخته در عرصه بين المللي بود، و چنين فرصتي براي حمايت از ارزش ها را نبايد از دست داد.
    يک نکته : به نظرم ما بايد مراقب باشيم از خلاف آن طرفي که آقاي احمدي نژاد افتاد سقوط نکنيم زيرا کلا قضاوت در مورد عاقبت انسان ها را درست نمي دانم ، اين که اين آدم با وجود ارتباط با ايران مسلمان نشد دليل بر بد بودن اين شخص نيست ، شايد عيب در مسلماني ما بوده باشد، واقعا به نظرتان چنين شخصي اگر با يکي از اهل بيت عليهم السلام برخورد مي کرد احتمال مسلمان شدنش نمي رفت؟
    در صحراي کربلا حضرت سيدالشهدا با بيان نورانيشان مي گفتند اگر دين نداريد دست کم آزاده باشيد و خيلي سخنان ديگر ،سخنان ايشان وهب مسيحي را مسلمان و شيدا کرد ، حر که فرمانده دشمن بود را زير رو کرد و...
    موفق باشيد به رضاي الهي
    در کل بحث خوبي بود.
    پاسخ

    سلام متوجه نمي شوم از كجاي يادداشت هاي من فهميده مي شود كه چاوز ادم بدي بوده؟.....مطلب اين است كه سخنان نابجا،غلط و غير مورد نياز بكار برده شد....راه هاي بهتري هم براي تجليل از چاوز بود....قرار نيست براي تجليل از چاوز ، واژه ي مختص به زين الدين و همت و برونسي و وهب و حر و زهير و .... را خرج كرد....ممنون از انتقاد بسيار عاليت...برام مفيد بود...يا علي
    به نام خدا . سلام . براي شرکت در جشنواره شعر تا فردا شب مهلت داريد موفق باشيد
    پاسخ

    ممنون
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ چهارشنبه 23 اسفند 91 نوشته (نيازي نبود) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.